torsdag 16 september 2010

på resande fot

Först och främst vill jag meddela att jag blivit med tripod. Det är ett gammalt silverfärgat åbäke som en gång tillhört min far som köpt den någon gång i mitten av 70-talet. Den har följt med honom på ett flertal äventyr, som t.ex. skidresa i Alperna, fjällvandring och alla flytter som min familj gjorde innan jag kom till världen. Det känns otroligt fint att få ärva en sådan gammal klenod. Mitt hjärta slår små bakåtvolter.

Sen vill jag även redogöra för min ständiga frånvaro från Falun. De senaste veckorna har jag nämligen befunnit mig mest i vår vackra huvudstad (eller ja, Södetälje) och motsatsen, Evert. Jag har mestadels passat katter (13 stycken!!), lagat mat, sovit, stickat en halsduk, försökt plugga (men misslyckats) och skype'at. Nu åker jag än en gång nedåt i landet, till Stockholm, där jag ska:


  • Hjälpa min fina Farzaneh att festa in hennes lägenhet.
  • Gå på inomhuspicknick/Törley-kväll i Aspudden.
  • Gå på 2km loppis, det också i Aspudden.

På söndag rör jag mig hemåt igen för att ha valvaka med de bästa i Falun.
(Heja Alliansen!)
(Nej)

Eller vi sa väl så va, Jönsson? Miranda? Chrissy?

1 kommentar:

  1. Absolut, valvakan is ON!
    Christ ska bara installera digitalboxen så att vi kan köra demokrati i high def.
    Vi går även i tankar att vi ska dricka rött under kvällen också, länge leve demokratin!

    SvaraRadera